Kuinka tehdä ero turvotuksen ja varhaisen raskauden välillä?

Välitön ja selkein tapa erottaa turvotus varhaisesta raskaudesta on kotiraskaustesti. Nämä testit mittaavat hCG:n eli ihmisen koriongonadotropiinihormonin määrää, jonka istukka vapauttaa hedelmöittymisen jälkeen.

Tämä hormoni ei vapaudu ennen kuin implantaatio tapahtuu, mikä voi tapahtua noin 7-10 päivää ovulaation jälkeen.

Miltä vatsasi ja vatsasi tuntuu raskauden alkuvaiheessa?

Lievä vatsakipu raskauden alkuvaiheessa (ensimmäisten 12 viikon aikana) johtuu yleensä kohtusi laajentumisesta, nivelsiteiden venymisestä kuhmujen kasvaessa, hormonien aiheuttamasta ummetuksesta tai tuulen tukkeutumisesta. Se voi joskus tuntua "ompeleelta" tai lievältä kuukautiskivulta .

Miltä vatsasi pitäisi tuntua raskauden alkuvaiheessa?

Varhaisraskauden (ensimmäinen kolmannes) vatsan oireita ovat pahoinvointi/aamupahoinvointi, kouristukset, ummetus, närästys, turvotus ja kaasu . Raskaus alkaa, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun seinämään, ja raskausoireet voivat alkaa joillakin ihmisillä jo viikon kuluttua istutuksesta.

Tuntuuko varhainen raskaus kyhmyltä vatsassasi?

Kyllä, sinulla on luultavasti vatsan turvotusta, mutta se johtuu todennäköisesti ensimmäisen raskauskolmanneksen turvotuksesta, ei kohtusi koosta . Aivan kuten silloin, kun olet turvonnut juuri ennen kuukautisia, hedelmöittymisen yhteydessä tapahtuva progesteronin (ja muiden lisääntymishormonien) nousu voi aiheuttaa turvotusta.

Tuntuuko vatsasi kovalta ja turvotukselta raskauden alkuvaiheessa?

Turvotus on yleinen varhaisen raskauden merkki . Joissakin tapauksissa turvotusta voi esiintyä jo ennen ensimmäisiä kuukautisten välistä. Raskauden alkuvaiheessa progesteronihormoni lisääntyy valmistellakseen kohtua. Progesteroni myös hidastaa ruoansulatusta, mikä voi pidättää suolistossa kaasua, joka voi aiheuttaa vatsan turvotusta.

Miltä vatsasi tuntuu 3 raskausviikolla?

Saatat olla innostunut huomataksesi jotain erilaista ulkonäössäsi, mutta 3 raskausviikolla vatsa ei todellakaan ole asia. Vaikka saatat tuntea olosi hieman turvonneeksi , useimmat raskaana olevat naiset alkavat ilmaantua vasta noin viikolla 12 tai myöhemmin, joten sinulla on vielä paljon tehtävää, ennen kuin näytät raskaana.

Miltä tuntuu 1 viikon raskaana olevan vatsa?

Viikko 1 raskaana oleva vatsa Ensimmäisen raskausviikon aikana tai seuraavien viikkojen aikana ei todellakaan esiinny vauvakuhmua. Koska sinulla on kuukautiset tällä viikolla, on mahdollista, että hormonaaliset muutokset voivat saada sinut tuntemaan olosi hieman turvotuksi nesteen kertymisen vuoksi .

Milloin raskauskrampit alkavat?

Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana sinulla on kouristuksia, kun kehosi valmistautuu raskauteen . Saatat aluksi kokea kouristuksia alavatsassasi tai alaselässäsi, jopa ennen kuin tiedät olevasi raskaana. Tämä johtuu implantaatiosta, joka on hedelmöittyneen munasolun istutus kohtuun.

Onko kaasua vai olenko raskaana?

Turvotus Progesteronin ja estrogeenin nousu on yksi yleisimmistä varhaisen raskauden merkeistä, mikä saa monet naiset turvottamaan varhain, ja sen mukana tulee usein raskauskaasuja. Vatsakipua tai vatsakipua, turvotusta, röyhtäilyä ja ilmavaivoja esiintyvät kaikki raskauden aikana, joskus koko yhdeksän kuukauden ajan.

Mistä tiesin olevani raskaana ennen kuukautisten puuttumista?

Sellaiset asiat, kuten kuukautisten puuttuminen, kipeät tai arat rinnat, väsymyksen tunne ja pahoinvointi (aamupahoinvointi) ovat yleisiä varhaisen raskauden oireita . Joillakin ihmisillä on raskauden oireita ennen kuin kuukautiset jäävät väliin. Tee kotona raskaustesti, jos epäilet olevasi raskaana.

Mistä raskauspuntti alkaa?

"Viikon 12 kohdalla kasvava kohtu ei voi enää piiloutua lantion sisään häpyluun taakse", sanoo Sherry Ross, OB/GYN Providence Saint John's Health Centerissä Santa Monicassa, Kaliforniassa. "Sen sijaan se alkaa työntyä vatsaasi ." Joillekin naisille tämä muutos merkitsee aloittelijaa.