Miksi näyttää siltä, että minulla on 2 nänniä yhdessä?

Ylimääräiset nännit ovat harvinaisia. Noin yhdellä joka 18. ihmisellä on sellainen, ja ne voivat vaihdella hieman havaittavista näyttävistä täsmälleen tavallisen nännin kaltaisiin, ja niissä voi olla kaikki samat ominaisuudet. Ne voivat jopa erittää maitoa. Niille, joilla on 3 tai useampia nännejä, tämä tila tunnetaan polyteliana.

Jos sinulla on ylimääräisiä nännejä, ei ole syytä huoleen – ne eivät aiheuta terveysongelmia.

Näyttävätkö molemmat nännit samalta?

Voivatko nännit näyttää erilaisilta? Ei ole olemassa identtisiä nännejä , aivan kuten ei ole kahta identtistä lumihiutaletta. Jopa yhdellä ihmisellä voi olla kaksi erilaista nänniä. Joillakin ihmisillä tämä ero on huomaamaton; toisissa se on havaittavampi.

Miksi nännit näyttävät erilaisilta?

Nännin muoto Joillakin naisilla voi olla kaksi erityyppistä nännejä – esimerkiksi yksi ylösalaisin ja toinen ulkoneva. On myös mahdollista saada kolmas nänni, joka voi näyttää täysin muodostuneelta tai pieneltä kohoumalta. Minne tahansa taajuuteen kuulutkin, kaikki ovat normaaleja, eikä niistä ole syytä huoleen .

Onko yleistä, että on kaksi erikokoista nänniä?

Kahden rinnan koko ja muoto vaihtelevat todennäköisesti hieman, joten on erittäin todennäköistä, että myös nännesi koko vaihtelee kooltaan ja muodoltaan .

Onko normaalia, että nännit eivät ole samanlaiset?

Yhteenveto. Vaikka useimmilla ihmisillä on ulkonevat nännit , niiden ulkonäkö voi vaihdella. Litteät ja ylösalaisin olevat nännit ovat muunnelmia, joita ihmiset synnyttävät tai jotka voivat kehittyä ikääntymisen vuoksi . Murrosiän, raskauden ja vaihdevuosien aikana hormonaaliset vaihtelut voivat vaikuttaa nännin ulkonäköön ja herkkyyteen.

Onko normaalia, että nännit ovat kaksi eri väriä?

Aivan kuten rintojen kanssa, ei ole yhtä tapaa, jolla nännejen pitäisi näyttää. Sekä nännit että areolat (nännin ympärillä oleva pyöreä iho) ovat erikokoisia ja -värisiä, vaaleanpunaisesta ruskehtavan mustaan . Nännisi väri liittyy yleensä ihonvärisi.

Onko normaalia, että nännit muuttuvat ulkonäöltään?

Nännien väri voi tilapäisesti muuttua esimerkiksi normaaleiden hormonaalisten muutosten, raskauden tai imetyksen vuoksi . Sama koskee nännin kokoa ja rakennetta. Nännissä voi myös esiintyä pysyviä muutoksia, ja niitä nähdään usein rintaleikkausten, painonpudotuksen ja ikääntymisen yhteydessä.

Onko nännit tarkoitettu symmetrisiksi?

Useimpien naisten rinnat eroavat hieman kooltaan, muodoltaan ja sijainniltaan. Epätasaiset rinnat tai nännit eivät yleensä aiheuta huolta . Merkittävästi epätasainen rintakudos tai rintojen tiheys on kuitenkin yhdistetty lisääntyneeseen rintasyövän riskiin.

Miksi yksi nänneistäni on ryppyinen?

On melko yleistä, että ihmiset kokevat ryppyjä nänneissään. Usein ryppyiset nännit ovat tilapäisiä, ja ne johtuvat hormonimuutoksista, raskaudesta, imettämisestä tai joillekin ihmisille jopa lämpötilan ja tuntemusten muuttumisesta .

Miksi toinen nänneistäni on tummempi kuin toinen?

Nännisi väri liittyy yleensä ihonvärisi ja voi olla vaaleanpunaisesta ruskehtavan mustaan. On normaalia, että nännin väri ja areolan väri ovat hieman erilaiset (piha on usein tummempi kuin itse nänni).

Voiko sinulla olla kaksi nänniä yhdessä?

Polythelia, ylimääräiset nännit tai nänni-areola-kompleksit, on yleisin lasten rintojen poikkeavuus. Vaikka polythelia on yleinen, intraareolaarinen polythelia (nännin dikotomia) on erittäin harvinainen synnynnäinen epämuodostuma.

Pitäisikö nännenne olla samankokoiset?

Ei järkyttävä totuus on, että jokaisen nännit ovat erikokoisia, ja se on täysin kunnossa . "Areola on yhtä vaihteleva kuin rinta, jolla ne ovat", sanoo Katharine O'Connell White, MD, MPH, johtaja, Fellowship in Family Planning, OB-GYN-osasto Bostonin yliopistossa Boston Medical Centerissä.

Miksi toinen nänneistäni on suurempi kuin toinen?

Rintojen epäsymmetria on hyvin yleistä ja vaikuttaa yli puoleen kaikista naisista. On useita syitä, miksi naisen rintojen koko tai tilavuus voi muuttua, mukaan lukien traumat, murrosikä ja hormonaaliset muutokset . Rintasi kudos voi muuttua ovulaation aikana ja voi usein tuntua täyteläisemmältä ja herkemmältä.

Miltä litteät nännit näyttävät?

Mistä tietää, ovatko nännit litteät vai ylösalaisin. Litteät nännit 1 älä ulkone kovin kauas areolasta (niitä ympäröivästä tummemmasta alueesta), edes stimuloituna . Käänteinen nänni painuu keskeltä sisäänpäin. Se voi näyttää tältä koko ajan tai vain stimuloituna.

Missä iässä nännit kehittyvät täysin?

Areola myös kasvaa ja tummenee ja nännit voivat työntyä ulos. 17-vuotiaana tytön rinnat ovat yleensä täysin kehittyneet, vaikka tämä voi kestää hieman kauemmin. Huomaat todennäköisesti, että sinä ja ystäväsi kasvatte eri tavoin.

Miksi osa nänneistä on tummia ja osa vaaleita?

Ensinnäkin nännit vaihtelevat luonnollisesti väriltään henkilön ja hänen ainutlaatuisen ihonsävänsä mukaan, mihin vaikuttaa niiden melaniinin (ihosolujen tuottaman luonnollisen pigmentin) määrä. " Mitä enemmän melaniinia sinulla on nänneissäsi, sitä tummempia ne ovat ", sanoo tohtori.

Mitkä ovat pienet nännit nänneissäni?

Montgomery tuberkuloosit ovat pieniä kuoppia nännesi ympärillä ja ovat täysin normaaleja. Ne ovat yleisimpiä raskauden ja imetyksen aikana sekä murrosiän ympärillä ja koko kuukautiskierron ajan.

Miksi yksi nänneistäni ei ole poissa?

Hyvänlaatuisen synnynnäisen epämuodostuman lisäksi ylösalaisin olevia nännejä havaitaan myös roikkuvien rintojen, traumaattisen rasvanekroosin, infektioiden, kuten akuutin utaretulehduksen, tiehyektasian, tuberkuloosin, äkillisen painonpudotuksen, rintojen kirurgisten toimenpiteiden sekä rintojen pahanlaatuisuuden ja Pagetin taudin yhteydessä.