Näytämmekö vähemmän houkuttelevilta kuin luulemme?

Kaiken kaikkiaan näyttää siltä, että suurin osa ihmisistä ajattelee näyttävänsä vähemmän houkuttelevalta kuin he todellisuudessa ovat. On kuitenkin tärkeää muistaa, että kauneus on subjektiivista, joten vaikka et uskoisi olevasi houkuttelevin, se ei tarkoita, etteivätkö muut pitäisi sinua viehättävänä.

Loppujen lopuksi kyse on kauneuden omaksumisesta, joka sinulla on sisältä ja ulkoa, riippumatta siitä, miltä luulet näyttäväsi.

Luulemmeko olevamme houkuttelevampia kuin todellisuudessa olemme?

Psykologiset tutkimukset osoittavat, että ihmiset yleensä pitävät itseään fyysisesti houkuttelevampina kuin vieraat arvostelevat itseään . Näyttää kuitenkin siltä, että kaikki eivät yliarvioi houkuttelevuuttaan yhtä paljon.

Näkevätkö ihmiset meidät 20 % houkuttelevampia kuin luulemme olevansa?

Uusi tutkimus osoittaa, että 20 % ihmisistä pitää sinut houkuttelevampana kuin sinä . Kun katsot peiliin, näet vain ulkonäkösi. Kun muut katsovat sinua, he näkevät jotain erilaista, kuten persoonallisuutta, ystävällisyyttä, älykkyyttä ja huumorintajua. Kaikki nämä tekijät muodostavat osan ihmisen yleisestä kauneudesta.

Mikä määrittää ketä pidämme houkuttelevana?

samankaltaisuus: kuinka kaltaisiasi he ovat, esimerkiksi jaatteko samanlaisia kiinnostuksen kohteita tai arvoja . Vastavuoroisuus: pidämme todennäköisemmin ihmisistä, jotka pitävät meistä. fyysinen vetovoima: ovatko ne miellyttävää katsoa? tuttuus: pidämme ihmisistä, jotka tuntuvat mukavilta meistä.

Kiinnostaako meitä ihmisiä, jotka näyttävät vanhemmiltaan?

Esimerkkinä on tutkimus, jossa skotlantilainen tutkija David Perrett St. Andrewsin yliopistosta havaitsi, että miehet suosivat usein äitiään muistuttavia naisia valitessaan puolisoa . Samoin tutkimus osoitti, että naiset pitävät isäänsä muistuttavista miesten kasvoista.

Vetoammeko me todella ihmisistä, jotka näyttävät meistä?

Se on totta: vetovoiman tunteminen sinulta näyttävää henkilöä kohtaan on yllättävän yleinen ilmiö. Katsokaa vain lukuisia julkkispareja, jotka muistuttavat toisiaan aavemaisesti.

Vetävätkö vastakohdat todella puoleensa?

Vaikka yli 80 % ihmisistä uskoo, että vastakohdat vetävät puoleensa, se ei välttämättä ole totta . Eivät vastakohdat vedä meitä romanttisiin kumppaneihimme, vaan tietyt persoonallisuuden piirteet, yhtäläisyydet ja jopa biologiset vihjeet.

Mistä tietää, oletko viehättävä?

Kun harkitset merkkejä siitä, että olet houkutteleva, saatat huomata tämän.

• Saat kohteliaisuuksia hymystäsi.
  • Et saa paljon kehuja.
  • Kiinnität ihmisten huomion ja saat heidät tuijottamaan.
  • Ihmisen käytös näyttää oudolta tai liian tarkkaavaiselta.
  • Ihmiset vetoavat sinua kohti.

Näemmekö itsemme rumina vai kauniimpina?

Psykologian mukaan, kun näemme itsemme peilistä, meillä on taipumus ajatella itseämme kauniimpina kuin miltä näytämme toisten silmissä tosielämässä. Se on käsitys peilistä verrattuna siihen, miltä näytät muiden silmissä tosielämässä.

Näetkö itsesi enemmän tai vähemmän viehättävänä peilissä?

Tämä johtuu siitä, että peilistä joka päivä näkemäsi heijastus on se, jonka pidät alkuperäisenä ja siten paremman näköisenä versiona itsestäsi . Joten kun katsot valokuvaa itsestäsi, kasvosi näyttävät olevan väärällä tavalla, koska ne ovat päinvastaisia kuin miten olet tottunut näkemään ne.

Kuinka voin näyttää houkuttelevammalta kuin olen?

50 nerokasta tapaa olla välittömästi houkuttelevampi

• Käytä punaista. Kuka tiesi, että värillä voi olla niin suuri ero viehättävyydessäsi?
  • Esittele lantiosi.
  • Tee itsestäsi korkeamman näköinen.
  • Korosta kasvosi vasen puoli.
  • Matkustaa ryhmissä.
  • Täytä kulmakarvat.
  • Laita aurinkolasit päähän.
  • Kävele Swaggerin kanssa.

Onko peilikuvasi houkuttelevampi?

Kiinnostaako meitä erilaiset ihmiset kuin me?

Huolimatta vanhasta käsityksestä, että vastakohdat vetävät puoleensa, Indianapolisissa asuva sosiaalipsykologi Justin Lehmiller, joka on Kinsey Instituten tutkija ja Tell Me What You Want -kirjan kirjoittaja, sanoo, että ihmiset vetoavat luonnollisesti ihmisiin, jotka ovat tuttuja, vaikka koko prosessi on todennäköisesti alitajuinen.

Perustuuko houkuttelevuus genetiikkaan?

He havaitsivat myös, että nämä geenit vaihtelivat sukupuolen mukaan. Naisilla kasvojen houkuttelevuuteen läheisimmin liittyvät geneettiset muunnelmat liittyivät geeneihin, jotka vaikuttavat kehon painoon tai henkilön painon ja pituuden mittaan . Miehillä geneettiset muunnelmat yhdistettiin geeneihin, jotka vaikuttavat veren kolesterolitasoihin.