Onko normaalia, että nännit ovat erikokoisia?

Itse asiassa nännien ja areolan koko, muoto, suunta ja väri voivat vaihdella suuresti henkilöstä toiseen. Nännit voivat osoittaa ylöspäin, alaspäin, olla kupin muotoisia, ulkonevat kauemmas tai vähemmän, ja jotkut nännit voivat jopa näyttää ihmisversiolta "Flat Stanleysta" – enemmän tai vähemmän litteiltä kuin keskimäärin. Mutta muista, että kaikki nännit ovat normaaleja nännejä.

Jos tunnet itsesi tietoiseksi nännesi koosta, paras tapa on yrittää kasvattaa itseluottamustasi.

Pitäisikö nänneni olla symmetrinen?

Useimpien naisten rinnat eroavat hieman kooltaan, muodoltaan ja sijainniltaan. Epätasaiset rinnat tai nännit eivät yleensä aiheuta huolta . Merkittävästi epätasainen rintakudos tai rintojen tiheys on kuitenkin yhdistetty lisääntyneeseen rintasyövän riskiin.

Miksi toinen nänneistäni on suurempi kuin toinen?

Rintojen epäsymmetria ilmenee, kun toinen rinta on eri kokoinen, tilavuus, sijainti tai muoto kuin toinen. Rintojen epäsymmetria on hyvin yleistä ja vaikuttaa yli puoleen kaikista naisista. On useita syitä, miksi naisen rintojen koko tai tilavuus voi muuttua, mukaan lukien traumat, murrosikä ja hormonaaliset muutokset .

Pitäisikö areolien olla samankokoisia jokaisessa rinnassa?

Areola eli rinnan tummanvärinen iho, joka ympäröi nänniä, voi vaihdella kooltaan henkilöstä toiseen . Joillakin ihmisillä on yksinkertaisesti syntyessään isot areolat, kun taas toisilla on pienemmät. Kumpikaan ei ole merkki terveydellisistä huolenaiheista.

Ovatko kaikki koon 1 nännit samat?

Monet uudet vanhemmat ovat yllättyneitä kuullessaan, että pullon nännit eivät ole yhtä kokoisia . Sen sijaan on olemassa useita nännin "tasoja", jotka korreloivat vauvasi iän, erityistarpeiden ja toivotun maidonvirtauksen kanssa.

Mitkä ovat ihanteelliset nännit?

Tämän tutkimuksen mukaan, johon osallistui 1 000 miestä ja 1 000 naista, molempien sukupuolten suosituin nänni-areola-asento on " keskellä rintarauhasta pystysuunnassa ja hieman sivusuunnassa vaakasuoraan keskipisteeseen nähden ". Mutta se ei tarkoita, etteivätkö nännit olisivat ihanteelliset – tutkimuksessa mainittiin myös, että nännesi sijoitus

Onko normaalia, että nännit eroavat toisistaan?

Ei ole olemassa identtisiä nännejä, kuten ei ole kahta identtistä lumihiutaletta. Jopa yhdellä ihmisellä voi olla kaksi erilaista nänniä . Joillakin ihmisillä tämä ero on huomaamaton; toisissa se on havaittavampi. Joskus yksi nänni voi työntyä esiin, kun taas toinen on ylösalaisin.

Miksi yksi nänneistäni on eri muotoinen?

Nännin muoto Joillakin naisilla voi olla kaksi erityyppistä nännejä – esimerkiksi yksi ylösalaisin ja toinen ulkoneva. On myös mahdollista saada kolmas nänni, joka voi näyttää täysin muodostuneelta tai pieneltä kohoumalta. Minne tahansa taajuuteen kuulutkin, kaikki ovat normaaleja, eikä niistä ole syytä huoleen .

Miltä terveet nännit näyttävät?

Aivan kuten rintojen kanssa, ei ole yhtä tapaa, jolla nännejen pitäisi näyttää. Sekä nännit että areolat (nännin ympärillä oleva pyöreä iho) ovat erikokoisia ja -värisiä, vaaleanpunaisesta ruskehtavan mustaan . Nännisi väri liittyy yleensä ihonvärisi.

Mistä tiedät, onko nänneissäsi jotain vialla?

Nänniongelmien oireita voivat olla :

• vuotoa nänneistä, mukaan lukien kirkas, maitomainen, vihreä, keltainen tai ruskea neste.
  • nännit, jotka ovat kutiavia tai ärtyneitä.
  • halkeilevat tai vuotavat nännit.
  • nännit, jotka ovat turvonneet ja kipeät.
  • nännit, jotka muuttavat muotoa.

Miksi joissakin nänneissä on kuoppia?

Montgomery tuberkuloosit ovat pieniä kuoppia nännesi ympärillä ja ovat täysin normaaleja. Ne ovat yleisimpiä raskauden ja imetyksen aikana sekä murrosiän ympärillä ja koko kuukautiskierron aikana .

Onko normaalia olla tasainen 14-vuotiaana?

Normaalisti kyllä . Koko kehosi ei todennäköisesti lopeta kasvua kokonaan ennen kuin viimeinen kasvupyrähdys noin 20-vuotiaana.